21 Grudzień imieniny: |
|
Profesjonalny Forex Trader Autor : Jerzy Kozak CZYTAJ WIĘCEJ METODY I TECHNIKI BADAŃ PEDAGOGICZNYCH Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową? TOP SECRET |
Metody oparte o kontakt z ciałem Wszelkie doznania związane z odczuwaniem dotyku, ruchu, pojawiają sięnajwcześniej w życiu człowieka. Dlatego te doznania są człowiekowi najbardzije znane, zaspokajają potrzeby poczucia bezpieczeństwa. Pozwalają na zdobywanie informacji na temat swojego ciała, wyodrębnienie go z otoczenia, a co za tym idzie ułatwiają rozwój poznawczy. Do metod opartych głównie o kontakt z ciałem zaliczyćmożna m.in.: 1. Zabawy paluszkowe. 2. Baraszkowanie. 3. Programy aktywności: świadomość ciała, kontakt i komunikacja (opracowany przez M. i CH. Knillów). 4. Program dotyk i komunikacja ( opracowany przez CH. Knilla). 5. MetodęRuchu rozwijającego (opracowaną przez W. Sherborne). Podstawową zaletą opisanych metod jest ich naturalność i prostota. Wszystkie odwołują się do znanych z dzieciństwa zabaw i form kontaktu z małymi dziećmi. Zabawy paluszkowe Znane z dzieciństwa zabawy np. 'Sroczka kaszke warzyła', 'Pisze pani na maszynie', 'Idzie rak nieborak' itp. posiadają bardzo dużą wartość dla rozwoju każdego człowieka. Przez dostarczanie dziecku doznań dotykowych poznaje ono swoje ciało, odczuwa swoją odrębność, nawiązuje niewartościujące kontakty z drugim człowiekiem. Zabawy te zapewniają poczucie pewności i bezpieczeństwa, gdyż dziecko znając te zabawy potrafi przewidzieć rozwój zdarzeń. Baraszkowanie Poprzez podrzucanie dziecka, siłowanie siez nim, huśtani go, turlanie itp. Można intensywnie stymulować zmysły, kładąc tym samym podwaliny pod wykształcenie się śchematu ciała. Dziecko w ten sposób uczy się teżwchodząc w kontakty z innymi ludźmi. Bardzo ważna dla rozwoju dziecka jest również swoboda, radosna atmosfera, która towarzyszy baraszkowaniu. Literatura zalecana Olechowicz H. 'U źródeł rozwoju dziecka' KSIĘGARNIA EDUKACYJNA - POLECAM |
Aktualizacja 2019 |