21 Grudzień imieniny:
*** POLECAMY ***




Usprawnij swój serwis internetowy i zwielokrotnij zyski


Autor : Emilia Jedamska

CZYTAJ WIĘCEJ


STRONA GŁÓWNA
O MNIE
PUBLIKACJE
KONSPEKTY
ARTYKUŁY PLASTYCZNE
GRY I ZABAWY EDUKACYJNE
GRY I ZABAWY RUCHOWE
PEDAGOGIKA SPECJALNA
KSIĘGARNIA EDUKACYJNA
Projekty domów
REWALIDACJA
LOGOPEDIA
REWALIDACJA-KSIĄŻKI
KARTA NAUCZYCIELA
KWALIFIACJE NAUCZYCIELI
USTAWA O SYSTEMIE OŚWIATY
DLA NAUCZYCIELI
AWANS ZAWODOWY
POMOC MATERIALNA DLA UCZNIÓW
RELIGIA
GALERIE ZDJĘĆ
KSIĘGA GOŚCI
FORUM DYSKUSYJNE
SPONSORZY
KONTAKT





METODY I TECHNIKI BADAŃ PEDAGOGICZNYCH



Google
PROJEKTY DOMÓW


Jak napisać, przepisać
i z sukcesem obronić
pracę dyplomową?



TOP SECRET











HIPOTERAPIA

Jest to naturalna metoda rehabilitacji ruchowej prowadzona przy udziale konia a znajdująca zastosowanie z dziećmi głębiej upośledzonymi umysłowo. Dzieki stosowaniu tej metody następuje poprawa pewności i sprawności ruchowej, rozluźnienie mięśni spastycznych, wzrost siły, poprawa koordynacji i i odruchów rónoważnych, czynności układu krążenia i oddychania, dają się również zauważyć korzyści związane z funkcjonowaniem psychicznym. Wzrasta u dziecka poczucie samodzielności, odwaga, zwiększa się stopień koncentracji uwagi, motywacja do działania staje się silniejsza, rośnie poczucie własnej wartości. Dzieje się tak gdy sfera rozwoju psychomotorycznego jest wszechstronnie stymulowana podczas jazdy konnej. Oddziaływanie jej ukierunkowane jest głównie na tzw. zmysły bliskie – czucie powierzchniowe, głębokie, odczuwanie ruchu. Duże znaczenie dla rozwoju ruchowego ma ćwiczenie koordynacji, równowagi. W przypadku wzmożonego napięcia mięśnowego jazda konna działa rozluźniająco, zaś na obniżone napięcie mięśniowe wpływa pobudzająco, wzmacniając siłę mięśni. Ta forma terapii sprzyja rozwojowi aktywności poznawczej dziecka, gdyż ma ono okazję pełniejszego kontaktu z przyrodą, uczy się patrzeć na świat z innej perspektywy. Jazde konną wykorzystuje się również do ćwiczeń mowy, orientacji przestrzennej i poznawaniu schematu własnego ciała.
Istnieją jednak istotne przeciwwskazania, jeżeli chodzi o udział w tej formie terapii. Są to np.:
- łamliwość kości, zwichnięcia lub inne zaburzenia pracy stawów biodrowych,
- skrzywienia kręgosłupa,
- niektóre wady wzroku,
- epilepsja,uczulenie na zapach końskiej sierści.

Literatura zalecana
Doman G. "Jak postępować z dzieckiem z uszkodzeniem mózgu".
Jana Pilecki "Usprawnianie wychowanie i nauczanie osób z głębszym upośledzeniem umysłowym"





KSIĘGARNIA EDUKACYJNA - POLECAM


Copyright©2005-2019 www.oligofrenopedagogika.pl
Aktualizacja 2019